Heb je tijd voor jezelf? Dat is me-time. Maak je tijd voor een ander? Dat heet vanaf nu MO-time!
Met stip op #2 staat bij veel werknemers het leveren van een maatschappelijke bijdrage.
MO the Movement is hét platform waar werknemers, in de tijd van de werkgever, een move kunnen maken op basis van persoonlijke interesses en daarbij direct impact leveren aan onze maatschappij.
Wij zijn MO begonnen vanuit de gedachte dat het bedrijfsleven actief bijdraagt aan oplossingen van grote(re) maatschappelijke problemen. Niet (alleen) door geld te doneren maar om échte handen en hoofden en harten ter beschikking te stellen in de vorm van medewerkers-vrijwilligerswerk. Op basis van je persoonlijke voorkeuren, talenten, kwaliteiten en interesses, maken wij een match bij één van de stichtingen en goede doelen die Nederland rijk is. Everybody can make a positive impact!
Jongeren willen werk met betekenis, naast een goed salaris staat dit op nummer 2 als belangrijkste factor in een nieuwe baan. Ruim 70% hecht eraan dat zijn of haar baan betekenisvol is en waarde toevoegt aan de maatschappij.
17,5 procent van het Nederlandse bedrijfsleven is duurzaam. Dit is uitgedrukt in de 'NEx', dit moet in 2025 minimaal 20% zijn. 'Inclusief ondernemen' en 'nieuwe rijkdom' zijn hiervan twee speerpunten die met MO-tijd invulling kunnen krijgen.
6 op de 10 ondernemers uit het mkb zijn momenteel op zoek naar personeel. Tevreden medewerkers blijven langer en zijn ambassadeurs voor hun werkgever. MO-tijd draagt bij aan positieve employer branding.
Van geld alleen word je niet gelukkig. Een rijk leven kun je niet uitdrukken in euro’s. Twee zinnen die metaforisch zijn voor nieuwe rijkdom. In de nieuwe economie streven ook bedrijven naar waarden als gezondheid, welzijn, tevredenheid en harmonie met de omgeving. Positieve maatschappelijke impact dus. Dat maakt MO the movement zo'n relevante beweging. Alle reden voor bedrijven om een 'move' te maken!
Lotte Enting
Business Development bij MVO Nederland
Met MO geef je uitvoering aan de MVO/ESG strategie.
Medewerkers worden intrinsiek gemotiveerd en geïnspireerd om een maatschappelijk bijdrage te leveren door sterke en persoonlijke onboarding.
Door samen een move te maken ontstaat er een sterkere band en ervaren werknemers meer werkplezier. Medewerkers hebben ervaren autonomie en vrijheid door het doel zelf te kiezen.
Goed werkgeverschap en het nemen van een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid leiden tot een sterkere (lokale) binding en geeft een positief imago.